wtorek, 19 lipca 2011

Jak grać w Europa Universalis III

Gracze mają wiele możliwości kształtowania ich krajach. Formy rządów są różne królestwa, republiki, teokracjami i plemiennych rządów. Gracze mogą wpływać na naród i społeczeństwo wartości poprzez zmianę "suwaki", takich jak wolny handel / merkantylizmu, a może zatrudniać doradców sądowych, takich jak Wolfgang Amadeusz Mozart. Wraz z postępem rozgrywki gracze mogą wybrać "idee narodowe", takich jak Liberté, Egalité, Fraternité, które dają wyspecjalizowane premie.

Aktualna wersja gry ma ponad 300 grywalnych krajów, w tym takich gigantów jak Ming w Chinach, mocarstw regionalnych, takich jak Czechy i Kazan, i małe narody ("one-prowincji nieletnich") jak na Malediwach. Bez formalnych warunków zwycięstwa, gracze czasami ustalić cele dla siebie jak podnoszenie niewielkie miasto-państwo na znaczeniu na świecie. Mapa świata zawiera kilka 1.700 prowincji i stref morskich. Wiele województw w obu Amerykach, Afryce i Oceanii nie są własnością żadnego kraju, co pozwala na kolonizację.


Ekonomia w początkach ery nowożytnej jest symulowana przez podatki i dochód z produkcji z prowincji, a także handlu. Kupców krajowych konkurować w "centrach handlowych", takich jak Wenecja i Lubeki i narodów koncentruje się na działalności handlowej (np. Holandia) cieszyć się znaczne korzyści. Narodów, które mięty za dużo waluty, lub są zbyt częste uciekanie się wydobyciem złota, są karane przez inflację. Inwestycji w technologię jest ważne w dłuższej perspektywie, gra nie korzysta z Civ stylu tech drzewa, lecz ma kilka różnych kategorii technologia, która odblokowania nowych jednostek wojskowych i budynków.
Dyplomacja jest dość szczegółowe: królewskie małżeństwa, obelgi, sojuszy, układów embarga handlowe, i tak dalej wpływać na stosunki między krajami. Gracze mogą być w stanie przejąć kontrolę nad innymi krajami pokojowo przez osobiste związki i podległość. Wczesne instytucji międzynarodowych, takich jak Świętego Cesarstwa Rzymskiego i Kurii Papieskiej symulowane są w pewnej głębokości. Każdy kraj ma swoją kulturę i religię, często źródłem jedności dyplomatycznych lub tarcia.


Linijki mieć kontrolę nad wojsk lądowych, morskich i najemników, których rekrutują. Walka jest oderwana, bez bezpośredniej kontroli nad bitew (kontrast Total War Games). Tradycji wojskowej jest konieczne dla dobra rekrutacji generałów i admirałów. Agresja (zajęcia prowincji bez uzasadnionych roszczeń) jest sprawdzany przez "badboy" systemu międzynarodowego hańby wspólne gry Paradox jest.
Gra jest bardzo historycznie szczegółowe, można grać w "wielkiej kampanii" począwszy od 1453 lub 1399, ale każdy dzień przed Rewolucją Francuską jest ważny punkt wyjścia, jak również, z historycznych liderów i krajów odpowiednio uaktualnione. Dużych imprez takich jak wojny Ligi w Cambrai są odtwarzane w ten sposób. Często gra odbiega od rzeczywistości, po wiekach w grze, z ahistoryczne wydarzenia, takie jak Portugalia kolonizacji Ameryki Północnej, lub Polska-Litwa, które przeżyły bully sąsiadów.


Gra może być zagrana dla jednego gracza lub multiplayer z graczami kontroli różnych krajów, co nie-ludzkie kraju jest kontrolowana przez własne AI.


Większość ustawienia gry są w plikach tekstowych, które można łatwo zmieniać do zmiany mapy, wydarzeń historycznych itp. Niektóre popularne modyfikacje w znacznym stopniu zmienić grę, dodając smaku historycznych, scenariusze fantasy, lub nową mechanikę gry.

0 komentarze:

Prześlij komentarz